Ten patent wydaje się prosty, niezawodny i dość łatwy w realizacji. 22 procent Polaków na spotkanie towarzyskie zabierze ze sobą właśnie alkohol. Co ciekawe, w przypadku spotkań biznesowych cyfra ta rośnie do 32,8 procent. Wybierając alkohol na prezent warto jednak pamiętać, że do różnych okazji pasują różne trunki.

Jaki alkohol na jaką okazję?

Badanie zrealizowane przez SW Research pokazuje, że wybór alkoholu przeznaczonego na prezent, uzależniony jest od okazji. W przypadku spotkań towarzyskich jako najpopularniejszy trunek badani wskazali wódkę czystą (29,8 proc.), a następnie wino (26 proc.). Alkohol trzeciego wyboru przy tego typu okazjach to whisky (19,7 proc.), która w przypadku spotkań biznesowych jest bezsprzecznym liderem rankingu. Wybiera ją 57,3 proc. badanych. Rzadziej w takich okolicznościach decydujemy się na koniak (14,3 proc.), wino (9,9 proc.) i wódkę (9,1 proc.).

Najpopularniejsze alkohole na prezent

Jak wynika z badania, fakt, że cenimy dany alkohol ma istotne znaczenie nie tylko wówczas, kiedy kupujemy go na własny użytek, ale również wtedy, kiedy poszukujemy prezentu. A które marki alkoholi respondenci cenią najwyżej? W przypadku wódek, pierwsze miejsce przypadło Finlandii, wskazało ją 33,7 proc. ankietowanych. Drugą wódką cieszącą się popularnością wśród konsumentów jest Wyborowa (8 proc.). Najniższe miejsce na podium zajęła wódka Pan Tadeusz (7,3 proc.). Finlandia okazała się również najchętniej wybieraną na prezent, który wręczamy przy okazji spotkania towarzyskiego (12,8 proc.).

Marką, którą na spotkanie towarzyskie ankietowani wybierają rzadziej, jest Żubrówka (9,1 proc.). Za nią znalazła się whiskey Jack Daniel’s (8 proc), która jak wynika ze zrealizowanego badania jest równocześnie najbardziej cenioną marką w swojej kategorii (wskazało ją 25,5 proc.) i najczęściej wybieraną na prezenty biznesowe (20,6 proc.). Dwa kolejne miejsca w obu przypadkach (ocena jakości oraz przeznaczenie na prezent biznesowy) zajęły Johnnie Walker i Ballantines.