Na 187,9 miliarda dolarów wyceniono markę Amazon, która według raportu Brand Finance jest najbardziej wartościową na świecie. W pierwszej dziesiątce, na drugim miejscu znalazł się też Apple z szacowaną wartością – 153,6 miliarda dolarów, oraz Google (142,8 miliarda dolarów). Tuż poza podium jest Microsoft, któremu przypisano wartość 119, 595 miliarda dolarów. Tak prezentuje się pierwsza czwórka najbardziej wartościowych brandów według Brand Finance.

Raport został po raz pierwszy pokazany podczas tegorocznego Światowego Forum Ekonomicznego w Davos.

Firma przeanalizowała światowy rynek i przygotowała dwa zestawienia. W pierwszym z nich znalazło się 500 najbardziej wartościowych marek na świecie. Poza wymienioną czwórką, w czołowej dziesiątce znalazły się także kolejno: Samsung, AT&T, Facebook, ICBC, Verizon oraz China Construction Bank. Jak zauważa David High z Brand Finance, większość marek, które znalazły się w czołówce to biznesy, które nie skupiają się tylko i wyłącznie na jednym obszarze działalności. I właśnie to jest powodem, dla którego tak dobrze radzą sobie one na niestabilnym i zmiennym rynku światowym.
Żadna z polskich marek nie zakwalifikowała się do zestawienia.

Drugim rankingiem jest ten przedstawiający najmocniejsze marki. Tutaj zdecydowanym liderem jest włoski poroducent samochodów – Ferrari.

Drugie miejsce to rosyjski Sbierbank. Kolejne pozycje przypadały odpowiednio: Deloitte, WeChat, McDonald’s, Intel, Rolex, Neutrogena, Coca-Cola i PWC.

Najbardziej wartościowe marki na świecie:

1. Amazon – 187, 905 miliarda dolarów
2. Apple – 153, 634 miliarda dolarów
3. Google – 142, 755 miliarda dolarów
4. Microsoft – 119, 595 miliarda dolarów
5. Samsung – 91, 282 miliarda dolarów
6. AT&T – 87,005 miliarda dolarów
7. Facebook – 83,202 miliarda dolarów
8. ICBC – 79,823 miliarda dolarów
9. Verizon – 71,154 miliarda dolarów
10. China Construction Bank – 69,742 miliarda dolarów