Fehr zachorował na młodzieńcze zwyrodnienie plamki żółtej, które poskutkowało 95 proc. utratą wzroku. Aby móc pracować, mężczyzna musi dyktować swoje książki. W trakcie trwającego ponad półtora minuty spotu „BMW The 8 Experience” pisarz zasiada za kierownicą nowego BMW 8 Coupe i rozpoczyna dynamiczną jazdę na pełnej prędkości.

W trakcie przejazdu Fehr posługuje się wyłącznie zmysłem dotyku. W komunikacie BMW informuje, że spot został zrealizowany w całości na terenie lotniska Bernese Oberland. Tym samym test przeprowadzono w kontrolowanych warunkach.

Spot reklamujący BMW 8 Coupe zadebiutował podczas 14. Festiwalu Filmowego w Zurychu. Jest również wyświetlany w szwajcarskich kinach oraz można go obejrzeć w mediach społecznościowych. Za kreację reklamy odpowiada agencja Serviceplan Suisse, za produkcję Shining Pictures. Reżyserem był Marco Lutz.