Prezentacja miała miejsce w Nissan Crossing w tokijskim regionie Ginza. Samochód opracowany przez Nismo, czyli sportowy dział Nissana, został wyposażony w autorskie rozwiązania techniczne wykorzystywane w wyścigach samochodowych. Zadebiutował on oficjalnie 2 grudnia na dorocznym Festiwalu Nismo na torze Fuji International Speedway, obok nowego elektrycznego samochodu wyścigowego Formuły E Nissana.

„Nowy Leaf Nismo RC pokazuje jak wysokie są nasze aspiracje pod względem czystej mocy i osiągów oraz tego, by samochody elektryczne zapewniały klientom jeszcze więcej emocji” — powiedział Daniele Schillaci, wiceprezes i globalny dyrektor ds. marketingu, sprzedaży i samochodów elektrycznych w firmie Nissan. „To jak dotąd nasz najbardziej fascynujący przykład realizacji filozofii Nissan Intelligent Mobility”.

Większa moc

Nowego Nissana Leaf Nismo RC napędzają dwa silniki elektryczne zamontowane po obu stronach podwozia. Generują one łączną moc 240 kilowatów (ponad 326 KM) oraz 640 Nm momentu obrotowego dostępnego natychmiast i przekazywanego na wszystkie koła. Wartości mocy i momentu obrotowego są więc ponad dwukrotnie wyższe w porównaniu z poprzednim Nissanem Leaf Nismo RC z 2011 roku. Zespół napędowy, w tym akumulator litowo-jonowy o wysokiej pojemności i inwertery, pochodzą z nowej wersji Nissana Leafa.

Dzięki nowemu napędowi na wszystkie koła Leaf Nismo RC świetnie sprawdza się na zakrętach. Rozdział mocy na każdej osi jest niezależny — moment napędowy trafia natychmiast na koło o większej przyczepności, aby samochód mógł szybko i sprawnie manewrować na torze. Podobnie jak w poprzednim modelu zoptymalizowano obciążenie podwozia, umieszczając akumulatory w części centralnej, a silniki elektryczne i inwertery — nad przednią i tylną osią.

W samochodzie zastosowano wiele lekkich komponentów oraz wykonaną w całości z włókna węglowego wyścigową konstrukcję samonośną, co pozwoliło ograniczyć masę pojazdu do zaledwie 1220 kilogramów. Korzystny stosunek mocy do masy zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,4 sekundy — czyli w czasie o połowę krótszym w porównaniu z poprzednim modelem.

Stylizacja

Nadwozie nowego Nissana Leaf Nismo RC jest koncepcyjnie bliskie oryginalnemu modelowi, ale otrzymało bardziej agresywną stylistykę. Długa maska silnika i charakterystyczny grill z motywem litery V to główne elementy gruntownie przeprojektowanego przodu. Wyraziste kolory — srebrny i czarny z czerwonymi akcentami Nismo nawiązującymi do samochodu Nissana startującego w Formule E — sprawiają, że Leaf Nismo RC wygląda jakby był w ciągłym ruchu, nawet zanim ruszy z linii startu.

Trójbryłowe nadwozie samochodu składa się z demontowalnych sekcji przodu i tyłu, stałych okien, przednich i tylnych świateł LED oraz regulowanego tylnego spojlera zapewniającego idealną siłę dociskającą na torze. Samochód jest nieco dłuższy od poprzednika — mierzy 4546 milimetrów przy rozstawie osi wynoszącym 2750 milimetrów. Auto ma szeroki rozstaw kół i niewielki prześwit, a linia dachu opływowego nadwozia znajduje się na wysokości zaledwie 1212 milimetrów nad nawierzchnią, czyli o ponad 300 milimetrów niżej w porównaniu z seryjnym Nissanem Leaf.

Nissan planuje zbudowanie sześciu egzemplarzy nowego Leaf Nismo RC i rozmieszczenie ich w różnych częściach świata, aby fani mogli osobiście przekonać się o jego mocy i fascynujących osiągach.