Fabryczna firma tuningowa Toyota Racing Development, działająca równolegle w Japonii i USA, specjalizuje się w opracowywaniu sportowych i terenowych pakietów do seryjnych modeli, a także w przygotowywaniu samochodów Toyoty do rajdów i wyścigów. Sportowe doświadczenie zaowocowało także w przypadku tuningu nowego coupé Toyoty. GR Supra Performance Line nie tylko wygląda jak należy, ale też jeszcze lepiej jeździ – w pełni korzystając ze świetnego rozkładu masy i proporcji rozstawu osi do rozstawu kół.

Supra A90 została ubrana przez TRD w pakiet aerodynamiczny z włókna węglowego – tylny spojler, dopracowane pod względem aerodynamiki zderzaki z przodu i z tyłu, progi oraz nakładki na drzwi. Fabryczne koła zastąpiono 19-calowymi, kutymi felgami aluminiowymi.

5. generacja Toyoty Supry

Przypomnijmy, że nowa Supra zadebiutowała na targach w Detroit w styczniu tego roku. Dwumiejscowe coupé inspirowane samochodami wyścigowymi ma klasyczny układ z silnikiem z przodu i napędem na tył. Pod jego maską pracuje turbodoładowany silnik R6 o mocy 340 KM i momencie obrotowym sięgającym 500 Nm. Krótki rozstaw osi i szeroki rozstaw kół sprawiają, że konstrukcja auta ma złote proporcje 1,55. Zapewnia to wyjątkową zwinność i świetne właściwości jezdne.

Samochód był testowany m.in. na torze Nürburgring pod okiem prezydenta Toyoty, Akio Toyody. Piąta generacja Supry to pierwszy globalny model z serii GR, wyprodukowany przez Toyota Gazoo Racing – do tej pory sportowa marka Toyoty tworzyła dostępne na wybranych rynkach, usportowione wersje seryjnych modeli, czego przykładem w Europie jest Yaris GRMN o mocy 212 KM.

Wracając jeszcze do Toyota Racing Development, to warto przypomnieć ich pracę, jaką wykonali przy okazji nowego Lexusa ES. Jest na czym oko zawiesić.