Najpierw długo nie możesz zasnąć, a gdy już się uda dzwoni budzik. To jeden ze scenariuszy, jaki towarzyszy osobom, które mają problem ze snem, Sprawdź punkt po punkcie poniższe wskazówki i zastosuj się do nich.

1. Uporządkuj swoją sypialnię

Jak sama nazwa wskazuje, sypialnia to miejsce gdzie śpimy. Nie zabieraj więc do niej pracy ani innych codziennych aktywności. Warto pamiętać o tym, aby pozbyć się z sypialni urządzeń elektronicznych. Przygotuj to miejsce tak, aby sprzyjało wyciszeniu i wypoczynkowi.

2. Nie ucinaj sobie drzemek

Jeśli masz kłopoty ze snem postaraj się nie robić w ciągu dnia niczego, co mogłoby jeszcze bardziej utrudniać zaśnięcie. Oznacza to, że powinieneś unikać drzemek i starać się wprowadzić w życie pewną rutynę: chodzić spać o regularnych porach,

3. Patrz na to co jesz i pijesz

Przed snem unikaj ostrych bądź ciężkostrawnych posiłków. Mogą one utrudnić zaśnięcie. Do tego unikaj picia kawy wieczorem. Również alkohol może mieć negatywny wpływ na sen. Zwłaszcza w przypadku, gdy masz problemy z zaśnięciem i ważna jest rutyna. Co prawda alkohol pomaga zasnąć, jednak powoduje też że śpimy dłużej – to rozregulowuje naszą codzienną rutynę.

4. Jeśli naprawdę nie możesz spać – wstań

Zamiast leżeć bezczynnie i czekając na sen możesz spróbować wstać i zająć się jakąś aktywnością. Poczytaj książkę, posłuchaj odprężającej muzyki lub oddaj się innemu zajęciu. Do łóżka wróć, gdy poczujesz się zmęczony. To pomoże Ci kojarzyć łóżko ze snem, a nie czuwaniem.

5. Prowadź dziennik snu

Zapisuj codziennie o której kładziesz się spać, ile czasu udaje Ci się przespać, czy budzisz się w nocy itd. W międzyczasie możesz też próbować wprowadzać różne zmiany w swojej rutynie zasypiania tak, by sprawdzić które rozwiązania działają. Spróbuj tego przez dwa tygodnie a potem uważnie przestudiuj dziennik. Może znajdziesz w nim odpowiedź na pytanie, co zmienić w swoich nawykach, aby spać lepiej.