Jednym z najważniejszych elementów decydujących o tym, jak będzie wyglądać opakowanie danego produktu, jest badanie neuromarketingowe. Polega ono na monitorowaniu aktywności wybranych obszarów mózgu, które pozwalają poznać, dlaczego i na jakiej podstawie podejmujemy takie, a nie inne decyzje zakupowe.

Z takich badań korzysta wiele firm przy tworzeniu swoich opakowań, w tym m.in. producent chipsów Frito-Lay. Dzięki temu, marka dowiedziała się m.in., że matowe opakowania chipsów wywołują w konsumentach bardziej pozytywne odczucia niż ich błyszczące odpowiedniki. To zapewne takie badanie wskazało także marce, co innego trzeba zrobić, aby konsumenci z jeszcze większą chęcią wybierali ich produkty.

Firma wraz z agencją Gefen Team zaprojektowała specjalne opakowanie stworzone z ręcznika – tym samym posiadacz paczki Doritos może bez problemu „wytrzeć” ręce w opakowanie z tkaniny frotte. Co więcej, jest ono na tyle trwałe, że można je spokojnie wrzucać do prania i ponownie użyć.

Według Gefen Team opakowanie zostało stworzone przede wszystkim z myślą o izraelskich graczach. Wystarczyły niecałe 24 godziny, aby wysprzedać wszystkie egzemplarze Doritos Towel Bag. Miejmy nadzieję, że produkt zostanie wprowadzony na większą skalę i trafi również do Polski.