Pojazd o uroczej nazwie „Gacha bus” ma mieć 10 siedzeń i 6 miejsc stojących. Będzie wyposażony w system LIDAR, 8 radarów i system kamerowy 360°. Jego maksymalna prędkość ma wynieść 40 km/h.

Bus zwraca uwagę już samym designem, za który odpowiedzialne jest właśnie Muji, czyli globalna sieć sklepów z Japonii, oferująca produkty produkty codziennego użytku utrzymane w minimalistycznej estetyce. I od razu widać, że „Gacha bus” to ich dzieło. Chcąc, aby maszyna wyglądała „przyjaźnie”, japońscy projektanci zastosowali monochromatyczną kolorystykę, która bardzo dobrze współgra z opływowymi kształtami nawiązującymi do elegancji firmy. Oryginalności maszynie dodaje fakt, że nie ma ona jasno zdefiniowanego przodu i tyłu.

Z kolei Sensible 4 przypadło stworzenie technologii autonomicznej jazdy, która ma zapewniać doskonałe pozycjonowanie pojazdu, nawigację i wykrywanie przeszkód bez względu na pogodę.

„Warunki atmosferyczne odgrywają kluczową rolę w otwieraniu rynku autonomicznych autobusów lub robo-taksówek” – powiedzieli Finowie. „Obecnie intensywne opady deszczu, śniegu czy mgła uniemożliwiają jazdę autonomicznym pojazdom, ponieważ istniejące technologie są w większości testowane i rozwijane w ciepłych warunkach klimatycznych” – wyjaśnili.

Autobus zostanie zaprezentowany publiczności po raz pierwszy w marcu 2019 r. w Helsinkach. W listopadzie mają się rozpocząć pierwsze testy – będzie woził pasażerów trzech fińskich miast. Jeśli pojazdy się sprawdzą, to pierwsze egzemplarze zostaną uruchomione w 2020 roku.